Få flere klikk på Twitter!

Først av alt må du erkjenne hvorfor du legger ut linker.


Publisert i kategorien Sosiale Medier - Twitter 28.01.2012 kl. 16:06:00 Skrevet av @Stiantf

Mange av oss, legger ut linker på Twitter. Noen er til egetprodusert materiale, mens andre er til websider vi finner interesante, provoserende, morsomme, nyttige eller lærerike. Fellesnevneren er uansett at vi vil at flest mulig skal trykke på linken.

Vit hvorfor du legger ut linker

Alle forstår at du legger ut linker fordi du vil at noen skal klikke på den. Skjul derfor ikke din agenda, men vis heller åpent at det er det du vil. I mange tilfeller er det beste å faktisk be folk om trykke på den.

Lengden på tweeten er avgjørende

Flere studier har vist at "akkurat passe lengde" også er passende for å øke klikkraten. "Akkurat passe" er mellom 120 og 130 tegn. Da har du ikke brukt opp hele plassen og du har ikke klemt inn mest mulig informasjon i en og samme tweet, samtidig som du kommer med utfyllende informasjon. Det overraskende for mange, er at linken skal komme blant de første 25% av tweeten. 

Hyppighet er avgjørende

I negativ forstand naturligvis. Samtidig som du øker antall tweets med linker du legger ut, synk prosenten for hvor mange som klikker på linken. Når du i tillegg begynner å bli avfulgt, bør du ta et hint. Se an ditt publikum og legg iallfall ikke ut mer enn 1 link i timen. 3-5 per dag er nok smertegrensen for mange av dine følgere.

Velg riktige ord

Ord som RT (ReTweet) og Via (du sender ut en melding som noen andre allerede har sendt ut), øker antall som klikker på linken. Grunnen til dette er nok at man finner informasjon mer interesant dersom noen andre allerede har funnet det som interesant.

Tweet på riktig tidspunkt

Det er mye diskutert i mange fora når det er mest strategisk å sende ut en twittermelding. Noen hevder at mandag og fredag, samt søndag kveld er best, mens det også finnes de som har motsatte meninger. Uansett bør du nok tenke på målgruppen din og når du selv er pålogget (forutsatt at du er i samme målgruppe selv). Å tvitre midt i et spennende TV-program som mange ser på, er ikke nødvendigvis så lurt, mens reklamepausen kan være et langt bedre alternativ. En person i Finn.no fortalte meg en gang at den timen i uken hvor det er flest menn på Finn.no, er den samme timen som Frustrerte Fruer går på TV. Om det er helt korrekt, vet jeg ikke, men noe i det er det nok sannsynligvis. Ikke bli overrasket om du også får god respons sent på kvelden. Helgen er ofte et godt tidspunkt for å tvitre fordi man ikke konkurrer like mye med nyhetsbildet.

Fortell hva du vil ha

Som alle andre steder, setter Twitterbrukere pris på ærlighet. Å fortelle hva du vil, har derfor ofte en god effekt. Å be om at det klikkes på linken eller at noen skal ReTvitre deg, er i mange tilfeller det mest effektive.


Kilder:
Danzarrella.com

 

    

Shortlink: http://socialtalk.no/!/22320/

Kommentarer:

Navn:

Webside:

E-post (Blir ikke synlig for andre):

Kommentar:

Skriv inn tallet 0750:

 

Relevant:

Nå kommer annonser i Twitter-feeden din

Twitter lanserer ny tjeneste for annonsører fra mars.

Les mer

På forsiden nå:

Sosiale medier og internettmarkedsføring uke 4

Her er en oppsummering av ukens viktigste saker, uke 4

Les mer

Fikk du med deg dette?

Hvorfor Wikipedia stenger i 24 timer

Vi har sett nærmere på bakgrunnen for konflikten og hvordan du likevel kan få tilgang til Wikipedia.

Les mer

Anbefalt:

SocialTalk.no © 2014

Facebook: facebook.com/socialtalk
Twitter: socialtalk_no

Tjenesten er levert av Sorentio AS

Følg oss på Google+ Følg oss på Linkedin! Følg oss på Facebook! Følg oss på Twitter! RSS